LOSI'S SYBERDIARY

Què m'està passant?

dimecres, de març 28, 2007

Paraules que fan ràbia...

Després de la sentida defensa que he fet de TV3 a València (m'avorrisc de llegir els meus propis sermons), obric una secció dedicada a les expressions-paraules que em fan ràbia. Estes són les dos primeres paraules que vull comentar (podeu afegir les vostres):

- República bananera: expressió que s'utilitza per desprestigiar el funcionament d'un país o un govern. No ho entenc, la veritat. Quin és el problema: ser una república o dedicar-se a la producció i venda de bananes? Quina culpa tenen les repúbliques bananeres? Sabeu d'algun país que siga una república bananera de deveres (i no en sentit figurat)? Algú sap d'on ve l'expressió "república bananera" (uiii, quina ràbia!)?

- Civisme: Paraula que utlitzen molt els ajuntaments i els alcaldes per referir-se a les normes de comportament que ells consideren que són les pròpies i correctes dels ciutadans (un altra paraula que dona ràbia i és difícil de pronunciar "ciutadà". A mi m'ix "ciudatà"... no m'aclarisc!)
És cívic tirar els papers a la paperera, no pixar pels racons, que hi haja prostitució però sense que es vegen les prostitutes, ser amable amb els veïns, no aparcar malament, no escopir, respectar els espais públics etc. etc.
El problema ve en què la qualitat (o l'obligació) de ser cívic només se li pressuposa al ciudatà (perdó, ciutadà jeje) però són els poders públics cívics amb nosaltres?